Intervju med Sebastian Waltari Stridbeck
Hur ser ditt intresse ut för trav?
Jag kom in i travet genom min mamma som jobbat med hästar/trav stora delar av hennes liv så jag är i princip uppvuxen i ett stall. Efter några år där jag mest fokuserat på hockeyn så hamnade jag på en travbana i USA för cirka fyra år sedan och fick då intresset tillbaka direkt. Sedan dess har har jag följt travet dagligen.
Hur skulle du beskriva din spelstil?
Jag skulle säga att jag spelar ganska hårt och är inte rädd för att ta bort överspelade favoriter. Jag följer i princip alla lopp så har bra koll på hästarna i loppen. Finns det en häst som jag tror mycket på så kan jag spika den även om den bara skulle vara spelad till 5%.

