Intervju med Johan Karlsson
Hur skulle du beskriva din taktik som spelare?
Jag försöker alltid bygga spel med högt värde och undvika att spela “som alla andra”. För mig handlar trav mycket om att hitta felspelade favoriter och våga lita på sin egen analys. Jag gillar att läsa loppbilder, kuskändringar, balansändringar och framförallt hur loppen faktiskt kommer köras –inte bara vem som har bäst resultatrad på pappret.
När jag bygger system vill jag att det ska finnas chans på riktigt. Jag spelar hellre för stora pengar ibland än små pengar ofta. Och jag tror många uppskattar att jag inte är rädd för att ta ställning när jag verkligen tror på något.
Har du något favorit-ögonblick från när du spelat på trav?
Många minns kanske mina stora fullträffar där systemen betalade ut 2,9 miljoner och senare även 2,3 miljoner. Det blev en ganska galen period med intervjuer i Aftonbladet, TV4 och Expressen. Men det jag är mest stolt över är egentligen inte summorna utan att jag lyckades läsa loppen rätt när väldigt många andra tänkte fel.
Mitt absoluta favorit-ögonblick är fortfarande känslan minuterna efter att sista hästen gått i mål när man inser att man faktiskt satt allt. Den känslan går inte att beskriva. Det är därför man älskar trav.


