Med ett publiktomt Solvalla var det istället från tv-sofforna som årets Elitloppet fick upplevas från.
Via ett pressmeddelande meddelar ATG att 357 000 tittare följde travfesten från TV4:s kanaler och där cirka 45 000 tittare följde sändningen via ATGs kanaler på ComHem eller ATG Live. Spelbolaget skriver även att besökare från 120 länder var inne på ATG.se under helgen.
Spelmässigt nedåt i år
Spelmässigt pekade siffrorna nedåt jämfört med fjolåret.
Ifjol hamnade totalomsättningen på 397,9 miljoner kronor för att i år hamna på 353,8 miljoner kronor - en minskning med cirka 44 miljoner kronor. Från ATG ser man ändå med optimism fram emot nästa års Elitloppshelg.
Katarina Widman, Chief Commercial Officer på ATG säger så här kring siffrorna:
- På det stora hela så är vi ändå nöjda med helgen. Mest glädjande är att spelet på hästar, inte minst under elitloppshelgen, fortsätter att engagera så många människor i Sverige och att tävlingarna har kunnat genomföras på ett bra sätt både förra året och i år. Nästa år förtjänar verkligen alla ett riktigt elitlopp, med fullsatta läktare på Solvalla och den folkfest Elitloppet ska vara